Door te trainen via een droogtraining schema, laat je je spieren beter tot uiting komen. Het dunne laagje vet over de spieren verdwijnt door droog trainen, waardoor de spieren goed zichtbaar worden. Dit resultaat behaal je door veel reps per set te doen (kijk voor definities bij krachttraining) en tussen deze sets korte tussen pauzes te nemen. Hierdoor wordt het lichaamsvet zo optimaal mogelijk verbrand.

De kunst van het droger worden wordt voor een groot gedeelte bepaald door de hierboven beschreven manier van trainen. Daarnaast is de juiste voeding van groot belang. Wanneer je droog traint moet je lichaamsvet verliezen. Vet verliezen is een combinatie van meer cardio en op de juiste wijze afvallen.

Droog trainen en voeding

Wat je vooral niet moet doen is een crashdieet of een dieet waarin je jezelf verbiedt te eten. Dit zal op de korte termijn effect hebben, maar op de lange termijn zit het vet, waar je zoveel moeite voor hebt gedaan om het eraf te krijgen, er zo weer aan. Probeer structureel per dag zo’n 500 calorieën onder je dagelijkse caloriebehoefte te blijven. Hoe hoog jou caloriebehoefte is kan je heel makkelijk berekenen met de Calorie Calculator.

Droog trainen en cardio

Door naast de droogtraining veel cardiotraining te doen, versnel je het vetverbrandingsproces. Daarom wordt dit gezien als een belangrijke aanvulling op de droogtraining. Cardiotraining kan na de reguliere droogtraining worden uitgevoerd. Het is het raadzaam om de cardiotraining niet langer dan een half uur tot drie kwartier te laten duren. Hierdoor kan er spierweefsel worden afgebroken, omdat je lichaam geen andere energiebronnen meer heeft om te verbranden.

Droogtraining schema

Een goed droogtraining schema is de basis om een droger lichaam te creëren. Wanneer dit droogtraining schema wordt gecombineerd met de juiste (hoeveelheid) voeding, moet het voor iedereen een haalbare missie zijn.

Wij hebben met veel zorg een droogtraining schema ontwikkeld, voor verschillende doelgroepen. Onderstaand vindt je de links naar de verschillende krachttraining schema’s:

[LINK]

Gerelateerde posts:

fitness schema